Laatste publicaties
- Door Duco Uytenhaak op 10 Feb 2012Op 29 juni 1986 ben ik in Amsterdam geboren. In januari 2011 ben ik bij Michiel Riedijk en Niklaas Deboutte afgestudeerd aan de TUDelft. Mijn afstudeerproject was een ‘Vertical Farm’ in het centrum van Brussel.
Verslag 24u New York
Door Anoniem op 10 Feb 2012Dankzij gezamenlijke inspanning van 24 deelnemers die elk een uur beschrijven, is een uniek portret van New York ontstaan. Onder redactie van een zeer gedreven en onuitputtelijke Friso Broeksma, hierbij een werkelijk schitterend door Reynoud Homan vormgegeven verslag van de NYC24HRS.
Nieuw lid: Bart Goldhoorn
Door Bart Goldhoorn op 10 Feb 2012Ik ben als architect opgeleid maar ben eigenlijk vooral werkzaam als uitgever, auteur, onderzoeker en curator van tentoonstellingen en prijsvragen.Nieuw lid: Annemieke Diekman
Door Annemieke Diekman op 10 Feb 2012Annemieke Diekman stelt zich als nieuw lid voor:
Sinds 1996 landschapsarchitect na het voltooien van de Academie van Bouwkunst in Amsterdam richting landschapsarchitectuur.
Nieuw lid: Chris van Langen
Door Chris van Langen op 1 Feb 2012Chris van Langen (1962) is directeur van de Rotterdamse Academie van Bouwkunst. Hij studeerde in 1989 af aan de Faculteit Bouwkunde van de Technische Universiteit Eindhoven.Nieuw lid: Geert Bosch
Door Geert Bosch op 1 Feb 2012Mijn naam is Geert Bosch, samen met Annemariken Hilberink, geef ik leiding aan het bureau HILBERINKBOSCH architecten. Geboren, opgegroeid en opgeleid in Brabant hebben we er na onze studie voor gekozen een bureau te starten in de luwte van deze provincie.BLOG: Speelhuis oproep Abel Blom
Door Anoniem op 9 jan 2012Beste vrienden, collega's, kennissen en familie,
Door trotse inwoners, gebruikers van 't Speelhuis en architectuurliefhebbers is spontaan de actie "herbouw 't Speelhuis oude stijl" gestart.
't Speelhuis is als vanzelfsprekend gegroeid uit een bos van boomwoningen.
BLOG: Voeg 'Bouwkunst' toe aan het Amsterdamse Kunstenplan 2013-2016
Door Anoniem op 9 dec 2011ARCAM is een handtekeningenactie gestart om 'bouwkunst' (waarbij inbegrepen: architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur en inrichting van de openbare ruimte) een volwassen plek te geven in het Kunstenplan 2013-2016 van de gemeente Amsterdam.
BLOG: Reis naar Addis, Lalibela, Maputo, Kruger en Johannesburg
Door Anoniem op 8 dec 2011BLOG: Snelwegverhalen
Door Anoniem op 8 dec 2011In maart 2012 vindt de excursie AetAutobahn plaats. Op 17 december wordt het boek 'Snelwegverhalen' gepresenteerd en de bijbehorende tentoontstelling geopend.
Voor degenen die meegaan of geinteresseerd zijn is het vast de moeite waard. Zie ook www.snelwegverhalen.nl