Ik ben afgestudeerd als stedenbouwkundige en architect aan de TUDelft. De stad en zijn gebouwen zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden. Op het raakvlak van stedenbouwkunde, landschapsarchitectuur en architectuur komt de gebouwde omgeving tot leven.
Als geboren Amsterdammer ben ik al weer bijna negen jaar import Rotterdammer en dat bevalt prima. Ondanks, of misschien wel dankzij het feit dat ik in kleine dorpjes ben opgegroeid, ben ik tegenwoordig toch echt een stadsmens.
Na de HTS (1985) en de academie van Bouwkunst Amsterdam (1992) hebben Martin Lette en ik "de Jager & Lette Architecten" opgericht. Ons bureau zit midden in de Jordaan.
Graag stel ik me hierbij als redelijk vers lid van Genootschap Architectura et Amicitia aan jullie voor.Mijn naam is Alex Jager en als ik mijn vader mag geloven zag ik het levenslicht op een sneeuwachtige dag in 1976.
Ik heb aan de Universiteit van Amsterdam planologie en bouweconomie gestudeerd en aan de TU Delft vakken bij Priemus (volkshuisvesting) en Conijn (financiering).
Ik ben Albert Herder, architect van beroep en ik heb inmiddels al meer dan tien jaar samen met Arie van der Neut het bureau HVDN architecten. Ik ben een laatbloeier, maar nadat ik eenmaal de juiste weg had gevonden is het snel gegaan.
Restaureren komt zelden voor Gelukkig gaan wij allemaal dood. Het leven is wel wat te rekken, door zorgvuldigheid in acht te nemen, gezond te leven en door op tijd een noodzakelijke reparatie te laten uitvoeren. Maar kapot gaan wij, dat is de enige zekerheid in ons bestaan.